سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

استینلس استیل و کاربرد آن در جراحی- قسمت سوم

استینلس استیل و کاربرد آن در جراحی- قسمت سوم

 

استینلس استیل و کاربرد آن در جراحی

قسمت سوم

 

قسمت دوم را از اینجا بخوانید.

قسمت اول را از اینجا بخوانید.

 

تقریبا هیچ کارخانه‌ای در دنیا مدعی ساخت تمام ابزار جراحی نیست، چرا که ساخت ابزار جراحی به خاطر تنوع بسیار بالایی که دارد(تا 20 هزار) نیازمند قالب‌های فورج می‌باشد که بسیار گران‌قیمت هستند. حتی در خیلی از موارد مانند قیچی‌ها و پنس‌ها (که دو دسته متفاوت دارند)، تعداد قالب بیش‌تر می‌شود.

نکته: هرگاه بخواهند تکه‌ای فلز را به شکل خاصی درآورند، معمولا از عملیات فورج یا آهنگری استفاده می‌کنند. عملیات فورج از تخصص‌های مهندسین متالورژی است که در قدیم به صورت دستی انجام شده است. قطعه‌ی فورج شده نسبت به لقمه‌ی اولیه دارای خواص مکانیکی بهتری است(خواص مکانیکی شامل سختی، استحکام، مدول الاستیسیته و چقرمگی شکست، رفتار خستگی و خزشی است).

 

فورج دستی
فورج دستی

یادآوری: در حال حاضر عملیات فورج توسط پرس‌های قوی انجام می‌شود.

 

فرق استیل آلمانی و ژاپنی

کشورهای آلمان، پاکستان و آمریکا از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ابزار جراحی در دنیا محسوب می‌شوند. معروف‌ترین تکنولوژی در ساخت استیل به نام‌های استیل ژاپنی و استیل آلمانی معروف است. مثلا استیل 420 را می‌توان از دو منبع خریداری کرد که یکی تکنولوژی آلمانی به‌کار برده است و دیگری ژاپنی.یعنی ترکیب شیمیایی هر دو یکی است ولی ساختار فیزیکی فرق می‌کند.

البته این‌که تولیدکننده از استیل ژاپنی یا آلمانی استفاده کند در عمل ساخت ابزار جراحی زیاد تفاوتی نمی‌کند ولی استیل آلمانی معروف‌تر و پرکاربرد‌تر است.

 

هشدار:

اگر ابزار جراحی خود را از پاکستان تهیه می‌کنید باید بدانید که بسیاری از سازندگان آن‌جا از استیل پاکستانی استفاده می‌کنند که منبع آن قراضه کشتی می‌باشد(بزرگترین قبرستان کشتی دنیا در بندر کراچی پاکستان واقع است). تخمین زده شده که از بین حدود پنج هزار تولیدکننده، حداکثر 10 سازنده از استیل آلمانی و ژاپنی استفاده می‌کنند. البته این 10 سازنده هم عمده‌ی محصولات خود را به بازار آمریکا و اروپا (جهت استفاده در کارخانجات تولیدی آن‌جا) صادر می‌کنند.

کارگاه ساخت ابزار جراحی در پاکستان
کارگاه ساخت ابزار جراحی در پاکستان

ادامه دارد …

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب