سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

تولید نخ از سلول‌های پوست انسان

www-abzarjarahi-comYarn made from human skin

نخ ساخته شده از پوست انسان می‌تواند برای بخیه بیماران جراحی شده استفاده گردد

دانشمندان نوعی نخ ساخته شده از پوست انسان را تولید کرده‌اند که می‌تواند به عنوان بخیه توسط جراحان مورد استفاده قرار گیرد و به ترمیم اندام کمک کند.

ماده بیولوژیکی کلاژن از انسان‌های زنده گرفته نمی‌شود بلکه توسط سلول‌هایی در خارج از بدن پرورش می‌یابد و می‌تواند نسل بعدی منسوجات پزشکی را ارائه دهد که با بیمار ادغام می‌گردند.

در مقاله‌ای که در مجله Acta BioMaterialia منتشر گردیده است، توضیح داده‌اند، الیاف ساخته شده از سلول‌های پوست انسان را می‌توان بافت، پیچ داد، گره زد و حتی قلاب دوزی کرد.

دانشمندان دانشگاه بوردو می‌گویند که برخلاف پوست مصنوعی که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن بیمار و ایجاد واکنش می‌شوند، این الیاف یکپارچه با بدن میزبان ادغام می‌گردد.

به منظور ایجاد این الیاف، تیم مستقر در انستیتوی ملی تحقیقات بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه، ورقه‌هایی از پوست به شکل نوارهایی بریده و تابیده شدند تا نخ‌هایی با قدرت‌های مختلف بسازند.

با استفاده از این نوارها که به هم وصل گردیده است، می‌توانند کیسه‌هایی را دوخته و حتی دریچه‌ها و غشایی ایجاد کنند تا در بدن کاشته شوند.

اگرچه در حال حاضر فقط آزمایش بر روی گوشت موش‌های آزمایشگاهی انجام گردیده است، اما نتایج حیرت‌انگیز بود و به بهبود زخم‌های شدید در دو هفته کمک کرد.    (spiritfm.net)

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب