سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

ربات جراح Axsis

www-abzarjarahi-comAxsis Surgery Robot

جراحی آب مروارید با ربات جراح Axsis

این جراح مکانیکی با برش‌های بسیار دقیق می‌تواند عمل آب مروارید را انجام دهد.

مشاوران شرکت طراحی و توسعه محصولات کمبریج یک ربات جراحی تولید کردند که قادر به انجام یکی از رایج‌ترین اما ظریف‌ترین عمل‌های جهان است، “جراحی آب‌مروارید.”

جراحی آب‌مروارید سالانه حدود 20 میلیون بار انجام می‌شود، این عمل جراحی کمک می‌کند تا دید بیمار هنگام ایجاد آب مروارید به چشم بازگردد.

بیماری آب‌مروارید، چشم بیمار را ابری می‌کند و دیدن برای آنها سخت می‌گردد. برای مقابله با آن، جراحان سوراخ کوچکی را در لنز چشم ایجاد می‌کنند، قسمتی را که ابر پوشانده است برداشته و آن را با یک لنز پلاستیکی مانند لنز تماسی اما داخل، و نه خارج از چشم جایگزین می‌کنند.

اگرچه جراحی آب مروارید رایج بوده، با این وجود گاهی عمل‌ها می‌توانند با اشتباه انجام گیرند.

لنزهایی که روی آن‌ها کار می‌شود تنها 10 میلی‌متر هستند و در حالی که دست جراحان لزوماً ثابت است، آن‌ها یک عمل 15-20 دقیقه‌ای را روی یک سطح ریز انجام می‌دهند و بیشتر از موچین و میکروسکوپ استفاده می‌کنند.

عوارض می تواند شامل مواردی از جمله استفاده نادرست از لنزهای پلاستیکی تا موارد جدی‌تر مانند استفاده از ابزار‌جراحی اشتباه برای سوراخ کردن قسمت پشت لنزهای واقعی باشد.

کریس‌واگنر، روباتیست و مشاور کمبریج می‌گوید: “میزان عوارض جدی نسبتاً پایین آمده است، حدوداً یک درصد، اما وقتی شما در مورد یک درصد از 20 میلیون صحبت می‌کنید مضحک به نظر می‌آید.

واگنر این پروژه را به وجود آورد تا Axsis را بسازد، یک ربات از راه دور که با استفاده از بازوهای دوتایی مجهز به انبرهای مینیاتوری کار می‌کند.

اگرچه در حال حاضر فقط یک نسخه‌ی آزمایشی است، اما اگر Axsis راه خود را به اتاق عمل پیدا کند، این انبرها به چاقوی جراحی ارتقا می‌یابند.( digitaltrends)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب