سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

ترمیم زخم‌های عمیق با چسب حرارتی

www-abzarjarahi-comچسب حرارتی بخیه

چسب حرارتی بخیه جایگزین بخیه‌های سنتی

زخم‌ها و شکاف‌های بافت نرم بدن که معمولاً با استفاده از نخ بخیه و یا منگنه‌های پوست بسته می‌شوند باعث می‌گردد رد زخم بر روی پوست باقی بماند و این جای زخم برای بیماران بسیار ناخوشایند است.

در برخی موارد مانند جراحی‌های زیبایی، از چسب‌های مخصوصی برای جوش دادن بافت‌ها به هم استفاده می‌گردد. با این حال، این چسب‌ها معمولاً سمی بوده و سفت‌تر از بافت اصلی می‌شوند.

محققان شرکت Technion یک چسب حرارتی بخیه زیست سازگار تولید کردند که نرم بوده و همراه با یک تفنگ می‌تواند استفاده گردد و زخم‌ها و برش‌ها را به سرعت و به آسانی می‌بندد و عوارض جانبی سمی نیز ندارد.

این چسب از ماده‌ای به نام پلی کاپرولاکتون اصلاح گردیده ساخته شده است که یک ماده بیولوژیک با نقطه ذوب پایین است و حالت جامد نرمی‌دارد. درست مانند یک تفنگ چسب حرارتی، مواد، مانند چسب حرارتی داخل تفنگ قرار می‌گیرد و با فشار دادن ماشه روی بافت هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد چسب حرارتی بخیه

لوله تفنگ، حرارت را به چسب اعمال می‌کند و فشار اعمال شده به آن، باعث می‌گردد چسب ذوب گشته و از درون محفظه بیرون بیاید. این کار به پزشکان اجازه می‌دهد تا چسب حرارتی بخیه را به راحتی و با سرعت استفاده کنند.

با این حال، جالب توجه است که دستورالعمل خود چسب را می‌توان در طی آماده سازی به روش‌های مختلف اصلاح کرد، که باعث می‌گردد نرم‌تر یا سخت‌تر گردد، بیشتر یا کمتر چسبناک باشد یا نقطه ذوب متفاوتی داشته باشد.

به دلیل سادگی این چسب حرارتی بخیه، در آینده نزدیک کلینیک‌ها می‌توانند مشخصات دقیق مورد نظر خود را در یک گروه چسب خاص برای سازگاری هرچه بیشتر با بیماران سفارش داده و یا حتی سنتز مواد در داخل خانه انجام گیرد.

اگر چه مطالعات بالینی این چسب حرارتی بخیه و تفنگ آن باید انجام گیرد، اما در تست‌های آزمایشگاهی و بافت‌های موجودات زنده، زیست سازگاری و ایمنی آن در حیوانات نشان داده شده است. (Technion)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب