سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

کاربرد سیستم نویگیشن در جراحی‌های مغز چیست؟

کاربرد-سیستم-نویگیشن-در-جراحی

سیستم نویگیشن به عنوان ابزار یاری‌کننده جراح، جهت یافتن مکان دقیق ناحیه تومور

به کمک سیستم نویگیشن احتمال آسیب‌دیدن بافت‌های سالم ناحیه مورد جراحی به حداقل رسیده و جراح می‌تواند با اطمینان و دقت بیشتری جراحی خود را به اتمام برساند.

نویگیشن جراحی شبیه به جی پی اس (GPS) موبایل و یا ماشین است. همان‌گونه که این سیستم‌ها ما را در یافتن مسیر درست راهنمایی می‌کنند، سیستم نویگیشن نیز با استفاده از سیستم ردگیری خود می‌تواند در هر لحظه، موقعیت ابزار جراحی را در تصاویر سی‌تی اسکن و یا ام آر آی بیمار به جراح نشان دهد تا جراح بتواند اطلاع دقیقی از موقعیت ابزار خود داشته باشد و جراحی را با دقت و آرامش بیشتری انجام دهد.

برخی ضایعات مغزی مانند تومورهای مغزی یا ضایعات عروقی از جمله کاورنوم‌ها اگر در عمق مغز قرار گیرند هیچ تغییری را در ظاهر بیرونی مغز ایجاد نمی‌کنند و به دلیل کوچک بودن آنها پیدا‌ کردنشان در بافت طبیعی مغز بدون استفاده از تکنولوژی “نویگیشن” تقریباً غیرممکن خواهد بود. حیاتی بودن بافت مغز هم اهمیت پیدا کردن محل دقیق آنها برای به حداقل رساندن آسیب به بافت طبیعی را دو چندان می‌کند.

در این تکنولوژی از اشعه مادون قرمز استفاده می‌گردد. ابتدا از بیمار ام آر آی گرفته و سپس به اتاق عمل منتقل می‌گردد. در اتاق عمل پس از بیهوشی، دستگاه به کمک پرتوهای مادون قرمز قسمت‌های مختلف جمجمه را شناسایی کرده و با ام آر آی بیمار که حکم نقشه را دارد انطباق می‌دهد. به این ترتیب در طول زمان عمل، جراح مغز و اعصاب ابزاری را در دست دارد و با قرار ‌دادن آن در قسمتهای مختلف مغز، دستگاه موقعیت ابزار را در صفحه خود بر روی ام آر آی نشان می‌دهد تا زمانی که ضایعه پیدا گردد و بتوان با کمترین آسیب ممکن به آن دستیابی پیدا کرد. درست مانند یک کشتی که در سطح کره زمین حرکت میکند و مسیر حرکت خود را به کمک دستگاه GPS تا رسیدن به مقصد پیدا کرده و دنبال می‌نماید.

سیستم نویگیشن در جراحی‌های مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، ستون فقرات و … بسیار مفید و ضروری است.

مزایای استفاده از سیستم نویگیشن

  1. افزايش دقت جراحی
  2. کاهش احتمال عود کردن مجدد تومور
  3. افزایش احتمال خارج کردن تومور به طور کامل و عدم نیاز به جراحی‌های مجدد
  4. کاهش آسیب رسیدن به دیگر اندام حساس بیمار
  5. کاهش عوارض جانبی عمل
  6. انجام جراحی با تکنیک پیشرفته حداقل تهاجمی
  7. کاهش برش محل جراحی و لذا کوتاه شدن زمان بستری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]

فهرست مطالب