سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

تشخیص سرطان با سوزن هوشمند

www-abzarjarahi-comنمونه برداری با سوزن هوشمند

دانشمندان می‌گویند “سوزن هوشمند” می‌تواند تشخیص سرطان را سرعت بخشد

این تکنیک باعث ایجاد نور در بافت گردیده و نشان می‌دهد که آن بافت سالم است یا بیمار.

“سوزن هوشمند” توسط دانشمندان در انگلستان ساخته شده است که می‌تواند زمان تشخیص سرطان را تسریع بخشد.

محققان معتقدند كه این فن‌آوری می‌تواند به ویژه در تشخیص لنفوم كمك كند، و اضطراب بیماران را برای انتظار نتایج خود كاهش می‌دهد.

در حال حاضر، افراد مبتلا به لنفوم مشکوک غالباً باید نمونه‌ای از سلول‌ها را تهیه کنند و به دنبال آن بیوپسی‌گره برای تشخیص کامل انجام دهند، فرآیندی که می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

دانشمندان دانشگاه اکستر می‌گویند “دستگاه جدید از تکنیکی موسوم به طیف‌سنجی رامان برای درخشش لیزر کم‌توان در قسمتی از بدن که بازرسی می‌گردد، استفاده می‌کند.”

دکتر جان‌روز، از دانشگاه بریستول می‌گوید ” اگر اکتشافات ما در آزمایش‌های بالینی لنفوم با موفقیت روبه رو گردد، می‌تواند درهای زیادی را برای تشخیص انواع سرطان باز کند.

آنها می‌گویند نور لیزر بسته به سالم یا بیمار بودن بافت متفاوت است و وجود سرطان را به جراح اطلاع می‌دهد.

پروفسور نیک‌استون، مدیر پروژه، از دانشگاه اكستر می‌گوید “سوزن هوشمند رامان می‌تواند تغییرات مولكولی مرتبط با بیماری در بافت‌ها و سلول‌ها را در انتهای سوزن اندازه گیری كند.”

محققان می‌خواهند برای اولین‌بار یک آزمایش کارآزمایی بالینی را با استفاده از دستگاه در بیماران، پس از آزمایش بر روی 68 آزمایش بافت نمونه بیمار در آزمایشگاه شروع کنند.

چارلی هال، مشاور سر و گردن که در حال کار روی این پروژه است اضافه کرد: “این یک پروژه هیجان انگیز است که می‌تواند انقلابی در رویکرد تشخیصی ما در مورد سرطان‌هایی که در ناحیه سر و گردن رخ می‌دهد، ایجاد کند.

وی افزود “این سوزن تشخيص زودرس و دقيق براي نتيجه بهتر درمان سرطان و همچنين مزاياي اقتصادي قابل توجهي خواهد داشت.” (home.bt.com)

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب