سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

جراحی‌های بدون خطا با روبات جراح «ماکو»

روبات جراح

آشنایی با روبات جراح «ماکو» با انجام بیش از ۳۰۰ هزار جراحی موفق

این روزها بسیاری از بیمارستان‌ها در ایالات‌متحده از روبات‌های دستیار برای جراحی استفاده می‌کنند. این روبات‌ها از روبات‌های بسیار ساده تا بسیار پیچیده گسترده‌اند و در‌نتیجه کاربردهایی متنوع دارند.

روبات ماکو در بیش از ۳۰۰ هزار جراحی حضور داشته و در نتیجه یک گزینه جراحی عالی محسوب می‌گردد و هم‌اکنون در بیش از ۶۰۰ بیمارستان در ایالات متحده فعالیت می‌کند.

این روبات که توسط شرکت مایکروسافت طراحی گردیده، ترکیبی است از یک صفحه نمایشگر، یک بازوی قابل چرخش که قابلیت انجام فعالیت‌های مختلف را دارد و می‌تواند ابزار جراحی مختلف را در دست بگیرد و یک سیستم فعالیت پیوسته که بین دستگاه و مانیتور ارتباط برقرار می‌کند.

جالب است بدانید که این تکنولوژی بیش از ده سال پیش توسعه داده شد، اما توسط شرکت Stryker از سال ۲۰۱۳ ارائه گردید. هدف از این کار کاهش خطاهای مرتبط با جراحی است. جراحانی که از این ابزار استفاده می‌کنند می‌توانند یک تصویر D3 را از آناتومی بیمار خود به دست آوردند.

این اطلاعات برنامه‌ریزی شده از طریق تکنولوژی در اتاق جراحی نیز کاربردی خواهد بود. جالب است بدانید که اگر روبات به خارج از محدوده یک عملیات خاص نزدیک گردد، دستگاه به طور خودکار متوقف گردیده و مطمئن می‌شود که اشتباهات تصادفی رخ نمی‌دهد.

این روبات جراح بیشتر از هر کجا در جراحی‌های ارتوپدی کاربرد دارد. مدل‌سازی کامپیوتری سه‌بعدی دقت بیشتری را برای جراحان فراهم می‌کند. پیش‌بینی می‌گردد این روبات و سایر روبات‌های مشابه با آن به زودی در بیمارستان‌های سراسر جهان روندی رو به رشد داشته باشند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب