سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

پانسمان زخم‌ها با استفاده از چسب‌های هوشمند

چسب‌های هوشمند

چسب‌های هوشمند، روشی جدید برای پانسمان زخم‌ها 

محققان نوع جدیدی از پانسمان زخم ارائه داده‌اند که می‌تواند به عنوان یک سیستم تشخیص زود هنگام عفونت عمل کند.

عفونت باکتریایی یک عارضه نسبتاً شایع و خطرناک است. یک پانسمان جدید “هوشمند” که به هنگام تشخیص عفونت به رنگ سبز فلورسنت تغییر رنگ می‌دهد، می‌تواند یک سیستم تشخیص زود هنگام و با ارزش برای پزشکان باشد.

محققان در انگلستان به تازگی نمونه‌ی اولیه بانداژی که حاوی ماده‌ای ژل مانند با کپسول‌های ریز است را ارائه داده‌اند. آن‌ها در پاسخ به تماس با جمعیت باکتری‌هایی که معمولاً باعث عفونت زخم می‌گردند، تغییر رنگ می‌دهند.

پروفسور توبی‌جنکینز، که رهبریِ این تحقیق را برعهده دارد، می‌گوید: این فناوری جدید با شناسایی عفونت‌ها در اولین مراحل خود، می‌تواند به جلوگیری از استفاده غیرضروری آنتی‌بیوتیک‌‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند.

او در ادامه می‌گوید: این آزمایشات یک گام هیجان‌انگیز و اساسی در جهت انتقال باند به بیمارستان برای کمک به درمان افراد است و به ما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از نمونه‌های واقعی بیماران بفهمیم این کشف جدید دقیقاً تا چه میزان کارایی دارد.

گروه جنکینز با محققان بالینی مرکز سوختگی کودکان در دانشگاه بریستول همکاری می‌کنند و این تیم پیش‌بینی می‌کند که یکی از اولین برنامه‌های کاربردی این کشف می‌تواند درمان سوختگی باشد.

پزشکان به تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها برای زخم‌های سوختگی بخصوص در کودکان تمایل دارند، زیرا آنها نگران عفونت هستند. یک باند ردیابی‌کننده عفونت می‌تواند با اطمینان دادن والدین و پزشکان به هنگام زخم، مانع از مقاومت عفونت به آنتی‌بیوتیک گردد.

جنكینز می‌گوید: این باندها همچنین می‌توانند برای كنترل زخم‌های جراحی و همچنین مواردی كه ناشی از آسیب‌دیدگی هستند، مفید باشند.

کیت هاردینگ، رئیس واحد تحقیقات بهبود زخم در دانشکده پزشکی دانشگاه Cardiff در انگلستان می‌گوید:

اگرچه پانسمان هوشمندتشخیص عفونت هنوز اثبات نگردیده است، اما بی‌شک یک قدم جلوتر از تکنیک‌های میکروبیولوژی پزشکی امروز است.

همیشه تشخیص دقیق عفونت زخم یکی از بزرگترین چالش‌های پزشکی بوده است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب