سبد خرید شما

لیست استعلام

لیست استعلام

محصولی در لیست وجود ندارد.

راه های ارتباطی

قرص افزایش طول عمر

داستان قرصی که ادعای افزایش طول عمر دارد

اخیرا مکمل جدیدی معرفی گردیده که تولیدکنندگان ادعا کرده‌اند در آن از علم سیستم‌های پیچیده برای کمک به افزایش طول عمر انسان بهره گرفته‌اند.

شرکت نوروهکر کالکتیو به‌تازگی محصولی به نام اترنس (Eternus) معرفی کرده است. این مکمل حاوی ۳۸ جزء مختلف بوده و هدف آن پرداختن به تمام عوامل کلیدی پیری در سطح سلولی است.

مطلبی که در ادامه آمده است، از زبان اسکات بری کوفمن ژورنالیست ساینتیفیک آمریکن گزارش می‌گردد.

من شخصا این محصول را مصرف می‌کنم زیرا افرادی را که در این شرکت گرد هم آمده‌اند، می‌شناسم و می‌دانم در مورد آنچه در محصولات خود قرار می‌دهند، بسیار متفکرانه عمل می‌کنند. چند سال پیش، من با نوروهکر تماس گرفتم زیرا درمورد محصولی به نام کوآلیا (Qualia) که از نوتروپیک‌های بسیاری تشکیل گردیده بود، کنجکاو بودم. کوآلیا طوری طراحی گردیده که کل سیستم را مورد هدف قرار دهد و موجب ارتقای بنیادین عملکرد شناختی مغز گردد. اما من کنجکاو هم بودم و کنجکاوی‌ام زمانی بیشتر گشت که دیدم روانپزشکی که مورد احترام من بود، در وبسایت آن‌ها دیدگاه‌های مساعدی مطرح کرده است. بنابراین امتحانش کردم. وقتی آن را مصرف کردم، احساس کردم که می‌توانم برای مدت بیشتری تمرکز کنم، حافظه‌ی کاری من بهتر گشته بود و می‌توانستم هم‌زمان به چندین کار بپردازم. همچنین، احساس می‌کردم افکارم جریان بیشتری دارند و کل روز عملا هیچ اضطرابی نداشتم. البته من نمی‌دانم که کدام ترکیبات موجود در این مکمل بیشترین تاثیر را داشتند و تاحدودی هم درمورد مصرف مقدار زیادی ماده‌ی نوتروپیک به‌طور یک‌جا نگرانم.

با این وجود، می‌دانم چقدر دانشمندان شرکت نوروهکر اثرات متقابل بین ترکیبات را مورد بررسی قرار داده‌اند و بیشترین تلاش خود را برای پیروی از رویکرد علم سیستم‌های پیچیده برای فرمولاسیون تمام محصولاتشان انجام داده‌اند. همچنین، آن‌ها به‌طور مداوم درحال به‌روزرسانی محصولات خود هستند و در تلاشند که اثرات مهم و ضروری را به‌درستی درنظر بگیرند.

اکنون نوروهکر وارد فضای طول عمر گشته. پیری فرآیند جالبی است. با افزایش سن، حساسیت ما به بیشتر بیماری‌های مزمن نیز افزایش می‌یابد. میلیاردها دلار سرمایه برای تولید مواد آرایشی که سعی در پنهان کردن آن دارند، صرف میگردد. علائم آن (انرژی کم‌تر، کیفیت خواب پایین‌تر، چروک شدن پوست، زوال شناختی، ضعیف گشتن عضلات)، همه روی زندگی ما و نگاه ما به خود تاثیر ‌گذارند.

ما نمی‌توانیم برای همیشه زنده بمانیم اما می‌توانیم زندگی طولانی‌تری داشته باشیم و بهتر زندگی کنیم. اینکه برای چه مدت و با چه کیفیتی زندگی کنیم، بستگی به این موضوع دارد که آیا ما صرفا به مدیریت علائم خود می‌پردازیم یا اینکه مسئله‌ی پیری را از نقطه‌ای که آغاز می‌گردد، یعنی سطح سلولی مورد توجه قرار می‌دهیم.

شرکت نوروهکر ادعا می‌کند محصول جدید او یعنی «اترنس» جامع‌ترین فرمولاسیون انرژی و پیری سلولی است که تاکنون طراحی گردیده است. آیا این رویکرد جامع می‌تواند واقعا نحوه‌ی به تأخیر انداختن علائم منفی پیری را دچار تحول کند؟ در این رابطه من با دکتر گرگ کلی، که یکی از اعضای گروه فرمولاسیون این مکمل است، به گفتگویی عمیق درمورد پیری پرداخته‌ام. اینکه پیری چیست، چه چیزی در سطح سلولی اتفاق می‌افتد که آبشار علائم آن را آغاز می‌کند و چگونه محصولی نظیر اترنس می‌تواند ازطریق پرداختن به مشکلات مرتبط با افزایش سن در سطوح بنیادین، موجب تحول رویکرد ما نسبت‌به پیری گردد.

رویکرد سیستم‌های پیچیده چیست و چرا شما از این رویکرد برای بهبود طول عمر و پیری سالم‌تر استفاده می‌کنید؟

یک رویکرد سیستم پیچیده روش تفکری درمورد اطلاعات علمی است. این رویکرد، روی آنچه انجام گرفته و نحوه‌ی پاسخ یک سیستم در طول زمان دربرابر آن تمرکز می‌کند. ما اعتقاد داریم مولفه‌ی دوم آن یعنی «یادگیری و انطباق» است که برای سلامتی بسیار مهم محسوب می‌گردد؛ این همان چیزی است که آن را به میزان زیادی نادیده می‌گیرند.

ما دارای شبکه‌های سلولی و میتوکندریایی هستیم. این شبکه‌ها به ما کمک می‌کنند که به رژیم غذایی، سبک زندگی و محیط طوری سازگار گردیم که سالم بمانیم و دیرتر پیر گردیم. در‌حالی‌که این امر مهم است که درک کنیم نحوه‌ی عمل هریک از بخش‌ها به‌صورت جداگانه چگونه است، این موضوع بسیار مهم‌تر است که روابط و نحوه‌ی واکنش کل سیستم را نیز درک کنیم. شرکت نوروهکر از رویکرد سیستم‌های پیچیده استفاده می‌کند زیرا ما عقیده داریم که این بهترین روش برای درک اطلاعات علمی و استفاده از آن‌ها در مسائل جهان واقعی مانند پیری سالم یا عملکرد مغز است.

پازل پیری سالم چیست؟

نوروهکر از ایده‌ی «پازل پیری سالم» استفاده می‌کند تا با ترکیب قطعات جداگانه‌ی عملکردهای سلولی و میتوکندریایی تصویری جامع از نحوه‌ی تعامل این بخش‌ها با هم به‌دست آورد. شبکه‌های میتوکندریایی انرژی سلولی روزانه‌ی بدن ما را به شکل ملکول آدنوزین تری‌فسفات یا ATP تولید می‌کنند و سلول‌ها از این انرژی برای انجام وظایف خود استفاده می‌کنند.

برای ساخت ATP، ملکولی که +NAD نام دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این مولکول همچنین برای فعال کردن سرتوئین‌ها و کمک به ترمیم DNA نیز استفاده می‌گردد. مواد غذایی که ما می‌خوریم، ازطریق چندین مسیر مرتبط، به ATP تبدیل میگردد. هورمون‌ها روی نحوه‌ی واکنش گروه‌های سلولی تاثیر می‌گذارند. ساعت زیستی بدن ما روی اینکه در زمان‌های مختلف شبانه‌روز، کدام فرآیندهای سلولی و میتوکندریایی ترجیح داده شوند، تأثیرگذار است. سلامتی به‌خاطر اتفاق افتادن جداگانه‌ی هیچ‌کدام از این قطعات حاصل نمی‌گردد بلکه نتیجه‌ی اتفاق افتادن همه‌ی آن‌ها با هم است.

 

 

اترنس چیست؟

شرکت نوروهکر، اترنس را به‌عنوان راهی برای حمایت گسترده از مولکول‌ها، مسیرها و فرآیندهای سلولی و میتوکندریایی که در تولید انرژی نقش دارند، توسعه داده است. ایده‌ این است که وقتی سلول‌های ما انرژی بیشتری داشته باشند، آن‌ها می‌توانند وظایف خود را بهتر و بیشتر انجام دهند و به ارتقاء سلامتی و جوان‌تر ماندن ما کمک کنند. دو مولکولی که در قلب فرآیند تولید انرژی در سلول قرار دارند، ATP و +NAD هستند. میتوکندری‌های ما غذا را به ATP تبدیل می‌کنند و برای انجام این فرایند از +NAD استفاده می‌کنند.

مسیرهای حسگر تغذیه‌ای مانند AMPK و سرتوئین‌ها موجب فعال و غیرفعال گشتن ژن‌هایی می‌گردد که به سلول‌های میتوکندری‌ ما می‌گویند چه کاری انجام دهند. در سطح کل بدن نیز هورمون‌هایی نظیر انسولین و تیروئید هستند که موجب می‌گردند سلول‌های موجود در هر بافت، عملکرد خاصی داشته باشند. ساعت بدن ما نیز زمان انجام هر کاری را مشخص می‌کند. اترنس به‌منظور حمایت تغذیه‌ای از تمام این حوزه‌ها طراحی گردیده است.

 

چگونه محصولی نظیر اترنس از مزایای دانش جدید درمورد حفظ سلامت در سطح سلول استفاده می‌کند؟

بخش زیادی از آنچه ما درمورد پیری سالم می‌دانیم، از پژوهش‌های مرتبط با محدودیت کالری و ورزش حاصل گردیده است. این دو عامل، از سرعت پیر گشتن بیولوژیکی کم می‌کنند. هنگامی که ما در حال توسعه‌ی اترنس بودیم، مسیرها و فرآیندهایی را که همراه ‌با محدودیت کالری و ورزش دچار تغییر می‌گردند، مورد بررسی قرار دادیم. درواقع ما می‌خواستیم بدانیم چه نوع حمایت تغذیه‌ای می‌تواند موجب ایجاد پاسخ‌های مشابهی در بدن گردد. اترنس طراحی گردید تا روش محدودیت کالری و ورزش را تقلید کند.

باتوجه‌به نشانه‌های پیری و کارهایی که ما در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ما می‌توانیم با استفاده از معادل‌های نیاسین، +NAD را تقویت کنیم و با مصرف پلی‌فنول‌های خاص موجب شویم کارایی عملکرد متابولوم +NAD (مسیرها و ملکول‌هایی که +NAD را می‌سازند یا از آن ساخته می‌شوند) افزایش یابد.

۲- تولید مقدار بیشتری از ATP به‌وسیله‌ی مصرف مواد مغذی که از تولید انرژی در میتوکندری حمایت می‌کنند.

۳- ساخت یک شبکه‌ی میتوکندری دارای ظرفیت بالاتر تولید انرژی.

۴- تنظیم افزایشی سرتوئین‌ها و AMPK که هر دو در فعال و غیرفعال گشتن بسیاری از ژن‌های درگیر در پیری سالم نقش دارند.

۵- بهبود نحوه‌ی واکنش سلول‌ها دربرابر هورمون‌ها و ساعت زیستی به‌صورتی که سلول‌ها بتوانند در تعامل با هم عملکرد بهتری داشته باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

فهرست مطالب